donderdag 25 augustus 2011

Joop..............

Gisteren reed ik van mijn werk terug naar huis toen ik op een drukke, heel drukke weg plotseling iets voor mijn auto zag verschijnen, ik kon het ontwijken en de paralel weg oprijden.
Het was een kitten........
In paniek schoot het een tuin in, kwam terug en werd nog even door een fiets geraakt.
Ik ben op onderzoek uitgegaan en daar kwam hij al gillend te voorschijn.
Ik ben toen naar de woningen gelopen en navraag gedaan of ze ook een katje misten, nee dus.
Bij 1 woning waren de bewoners niet thuis, gelukkig stond er een reclamebord in hun tuin zodat ik eventueel hun telefoonnummer kon opzoeken.
Kattenkind maar in de auto gezet en naar huis gereden........
Ja en daar sta je thuis met een vondeling.
Siep kon het niet waarderen en was nogal boos op mij en kattekind.
"s Middags de mensen gebelt van het adres waar niemand thuis was en nee, zij misten ook geen kat, maar ze vertelde dat op het kruispunt waar ik kattenkind gevonden heb, regelmatig dieren uit auto's worden gezet, zowel honden als katten.
Buurvrouw verderop maar even gebelt zij kwam langs en heeft me later een kleine mand gebracht die ik kan afsluiten zodat kattenkind Joop zoals we hem maar hebben genoemd vanacht in de kamer kan blijven en Siep op zijn vertrouwde plek in de bijkeuken.
Joop eet en drinkt goed (heb gisteren nog kittenvoeding gehaald) en vanmorgen heeft hij uitgebreidt getoiletteerd op de kattenbak.
Siep is niet meer boos, maar hij is het met de gang van zaken niet helemaal eens.
Ik blijf kranten en lokale internet site's in de gaten houden om te zien of er evt. een rood katertje wordt vermist.
Tot zolang mag hij hier wonen, en als hij niet wordt vermist en Siep accepteert Joop helemaal dan mag hij hier blijven..........



4 opmerkingen:

Stefanie`s Bastelecke zei

Oh my, what a cute little cat. I am true, I never could give it back ;-).

I hope that you will find the owner so that the little can go back home, or maybe he finds a new home with you.

Hugs
Stefanie

Hanny zei

Oooooo Grytsje hier krijg ik kippenvel van...Wat een lief poesje. Ik ken deze verhalen zo zijn er ook verschillende poesjes bij ons gekomen en nu hebben we er... schrik niet 7.
Maar drie zijn al 18 jaar oud en èèn heeft het met de nieren en is zeven jaar oud en weten niet hoelang ze het nog volhoud.Ze zijn zo lief en mooi als ze zo klein zijn dan wil je er wel 100 hi hi hi.
Veel succes met de kleine.

Groetjes Hanny.

angelicaatje zei

Jeetje Gryts van een schatje, die heeft jou uitgezocht als vrouwtje, dat geloof ik vast en zeker ........ hoop dat het allemaal op de 4 pootjes terecht gaat komen en knuffel Joop ff van me
groetjes
Angelica

Wil zei

Jeetje Gryts je wat een scheetje. Wat een reactie van jouw om gelijk de auto om te sturen.Er zijn toch maar rare mensen op de wereld om zo'n beestje achter te laten. Maar hij is nu op een goede plek terecht gekomen en ik hoop dat Siep hem gauw accepteerd.
Veel plezier met je schatten.

knuffel
Wil