vrijdag 25 februari 2011

Siep

Even een kleine "SIEP-update"......
Hij is nu een week in huize Visser en het gaat prima met hem!
De eerste dagen vond ik hem een beetje sloom, lag het liefst op schoot en hij had weinig zin in spelen.
Zijn neus was niet mooi roze....hij zag een beetje witjes.
Eigenlijk vond ik hem ook wel een beetje magertjes, en ik ben begonnen met extra eten te geven.
Nou, en dat heeft geholpen, hij krijgt meer energie en hij is erg actief geworden, kan zich een hele poos vermaken met een muis in de bak van de krabpaal.
Het eten was vanaf het begin een obsessie voor hem. Hij veranderd in een echt roofdier zodra ik het bakje met "nat" voer neerzet, hij stort zich er volledig op en staat volledig gespannen te eten.
Ik merk nu dat die gespannenheid iets minder wordt nu hij ervaart dat hij rustig kan eten en dat er niemand is die denkt meer rechten te hebben op het eten.
Zodra Sipke of ik in de keuken bezig gaan is hij er en miauwt op HEEEEEEEELE HOOOGE toon.
Je weet natuurlijk niet wat hij voor hij in het KAC terecht kwam heeft meegemaakt, veel stress denk ik.
Maar hij geniet van de veiligheid en de aandacht die wij hem geven.
Heel grappig, hij krijgt 's avonds om een uur of 11 nog wat te eten en als dat op is gaat hij de mand in...
Overdag ligt hij graag voor het raam op de stoel maar zijn bedtijd is dus een uur of 11 en dan heeft de mand zijn voorkeur.
Hij ligt nu heerlijk opgerold te slapen.........
Ik ga ook zo mijn mand (je) in.........
Welterusten allemaal!!!

1 opmerking:

Hanny zei

Wat weer een leuk verhaal over Siep.Wij hebben jaren geleden ook een aanloop poes gekregen,hij was zo mager als je hem op oppakte ging hij heel erg miauwen zo zeer deed je hem dan.
Nu is hij de dikste kater in huis, 6.5 kilo.Geef Siep maar lekker te eten dan komt het helemaal goed.

Groetjes Hanny.
PS als hij straks dik en rond is laat je dan nog eens een keer een foto zien.